پمپئو خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

پمپئو خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل خواست تحریم‌های تسلیحاتی ایران را تمدید کند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۷ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 07
کد خبر: ۴۹۴۶۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل شد.

 

بر این اساس، پمپئو در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: از اسراییل تا کشور‌های حوزه خلیج فارس که در معرض رفتار‌های مخرب ایران قرار دارند، خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی تهران در شورای امنیت هستند. شورای امنیت سازمان ملل باید به این درخواست‌ها گوش دهد!

 

دولت آمریکا که خود از برجام خارج شده است و دیگر یکی از طرف‌های این توافق بین‌المللی نیست پیشتر اعلام کرده بود در زمینه تمدید تحریم تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران که در ماه اکتبر به پایان خواهد رسید، تلاش خواهد کرد.

 

بر اساس یکی از بند‌های قطعنامه ۲۲۳۱ که از سال ۲۰۱۶ میلادی اجرایی شد، ایران تا پنج سال از خرید تسلیحات تهاجمی منع شده است. این بند از قطعنامه در اکتبر سال ۲۰۲۰ (اواخر مهر ماه ۱۳۹۹) منقضی می‌شود و پس از آن ایران امکان خرید جنگ‌افزار از دیگر کشور‌ها را خواهد داشت./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده